Ander halve week in Malta - Reisverslag uit Malta, Malta van Cynthia Wijnen - WaarBenJij.nu Ander halve week in Malta - Reisverslag uit Malta, Malta van Cynthia Wijnen - WaarBenJij.nu

Ander halve week in Malta

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

29 Januari 2014 | Malta, Malta

Hoi allemaal,

Ik zit nu al iets meer dan een week in Malta. Het was in het begin nog een beetje wennen, maar het begint steeds leuker te worden. We gaan veel uit en genieten nog even van onze vrije middagjes voordat de stage gaat beginnen. Afgelopen week hebben we heel lekker weer gehad, de zon scheen iedere dag. Helaas is daar deze week verandering in gekomen want de zon is nergens meer te bekennen.

Zaterdag om tien over half 2 zijn we geland, de zon scheen al lekker toen we aankwamen! Het was heel rustig op het vliegveld dus we konden onze koffers zo vinden. Op het vliegveld stond een meisje van Am Language, de school waar we de taalcursus volgen en waar we ons appartement van huren. Zij bracht ons met een busje naar ons appartement. De eerste dag hebben we onze koffers uitgepakt en zijn we op stap geweest in Paceville. Maandag hebben we onze eerste schooldag gehad. Ik zit samen met Iris en Gillian en een klas, we zitten met zijn 3e in een klas, dus hebben een beetje privé les. Onze leraar heet Peter, een hele vriendelijke man. Hij ziet er alleen wel een beetje zielig uit, want hij heeft maar een arm.

De appartementen hier zijn heel vies. Onze koelkast en keukenkastjes liggen vol met eten. Het Nederlandse meisje wat al in ons appartement zat, beweert dat het niet van haar is. Dus het eten wat er al lag is nog van de bewoners die er voor haar waren. Heel vies allemaal dus. We hebben alles weg gegooid en grondig schoon gemaakt. Uit school zijn we meteen naar de supermarkt gegaan. We hebben allemaal een grote tas meegenomen en zelfs twee trolleys, om alles te kunnen vervoeren naar ons appartement. Zoals ik al zei moesten we een hoop boodschappen doen, dit bleek ook, want aan de kassa moesten we € 270,- afrekenen. Daar gingen we dan als een stel ramptoeristen met de koffers en bomvolle tassen de straat op en terug naar ons appartement. We zijn meteen begonnen met schoonmaken. Toen we klaar met schoonmaken waren, hadden we maar liefst 3 vuilniszakken met rommel van de vorige bewoners. Eindelijk is ons appartement schoon. De handdoeken die we gekocht hebben, hebben we in de wasmachine gedaan. Dit ging in een keer helemaal goed. Met de volgende was, de theedoeken ging het wat minder goed. De deur van de wasmachine ging niet meer open. We hebben van alles geprobeerd, maar er is geen beweging in te krijgen.
Woensdag avond kwam er eindelijk iemand naar onze wasmachine kijken. Er zat een lollystokje vast en de afvoer, hierdoor kon het water er niet uit, en de deur dus niet open. Er zaten nieuwe roze theedoeken in de was en die gaven nog af. Het water dat uit de wasmachine kwam was dus ook knalroze. Onze vloer in de keuken stond dus vol met roze water.
Hier in Malta doen we alles lopend. Het is ook niet verantwoord om hier te gaan fietsen, want ze rijden hier als gekken. Donderdag ochtend werd ik dan ook wakker met ongelofelijke spierpijn in me benen. Mijn conditie is dus toch slechter dan ik dacht. Maar een potje paintballen maakte het allemaal weer goed.
Vrijdag zijn we naar Valetta geweest om het stage bedrijf van Cindy te zoeken en om een buskaart te halen. Het was een heel gepuzzel om haar bedrijf te zoeken omdat je hier in Malta heel veel kleine smalle straatjes hebt. Komende week gaan we de bedrijven van Gillian, Iris en mij zoeken dus dat wordt weer een hele zoektocht.

• 30 Januari 2014 - 10:04

Diana Vermeulen:

He Cynthia,
    dat klinkt allemaal spannend zeg, je zal de eerste dagen wel tussen de emoties heen zijn gesleurd. Wat een tegenvaller dat je meteen mocht schoonmaken maar het zorgt er ook voor dat je samen sterk staat (vriendschap opbouwt) en lekker fris kunt beginnen aan het avontuur. Want zo te lezen gaat het de goede kant op! (Op de roze was na dan..haha)
    Heel veel succes en blijf schrijven, leuk om te lezen (ook voor jou om terug te lezen), je hoeft maar een keer te schrijven en mensen kunnen gewoon reageren. TOPPIE. love you♡♡

• 30 Januari 2014 - 16:00

Riet Vissers:

Hoi Cynthia

Zo te horen heb je het wel naar je zin, (op de viezigheid naar)
    heel veel succes veder met je stage.
    Groetjes Tante Riet

• 30 Januari 2014 - 21:41

Miranda:

Heey moppie, Super dat jullie het zo goed oppakken. Het kan alleen nog maar leuker worden.
    Vergeet vooral niet ervan te genieten. Veel liefs van ons allemaal.
    Groetjes Mama

• 01 Februari 2014 - 19:51

Trudy Zoontjens:

Jij hebt in die korte tijd dat je daar bent al weel wat gedaan. Jammer dat het appartement zo smerig was.
    Het is leuk om dit allemaal te lezen.
    Geniet er maar van daar in Malta.
    Groetjes Bert en Trudy